گوشه دنج

اللهم لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا...

گوشه دنج

اللهم لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا...

گوشه دنج

هرچه می نویسم پنداری دلم خوش نیست و بیشتر آنچه در این روزها نبشتم همه آن است که یقین ندانم که نبشتن اش بهتر است یا نانبشتن اش. حقا و به حرمت دوستی که نمی دانم که این را که می نویسم راه سعادت است که می روم یا راه شقاوت؟ و حقا که نمی دانم که این نبشتنم طاعت است یا معصیت؟ کاشکی یکبارگی نادان شدمی تا از خود خلاص یافتمی!.....
عین القضات همدانی/525-492
+ اگر خواندید و حس کردید ثانیه هایتان را هدر داده اید، نگارنده از همین تریبون حلالیت می طلبد.
++اینجا حرف هایی را می نویسم که فکرکرده ام گفتنش بهتر از نگفتنش باشد.پس اینجا "من" را نمی خوانید.چون ممکن است من یعنی ف.قاف مصداق اتم و اکمل "لم تقولون ما لاتفعلون" باشم.

بعد اذان تهران تی وی همچنان روشن بود و همینطور که انار سفره را جمع می کرد و من رفته بودم سراغ ظرف ها، برنامه کوتاه آیت الله مکارم شیرازی که اسمش یادم نیست داشت پخش می شد. حرف های قشنگی میزد از میانه روی،از دوری از افراط و تفریط. یاد استیکری افتادم که ملت همیشه در صحنه از دیروز که بله برون ظریف و 5+1 برگزار شد تندی آمده بودند درستش کرده بودند؛ تصویری از همین روحانی و نوشته بالای سرش که: توافق حرام است...
جایی خواندم که آیت الله مکارم جزو مراجعی ست که بیشترین تلاش را علیه وهابیت انجام داده است و به گردن اسلام و شیعه زیادی حق دارد.این فرضیه مطرح شده بود که شاید سر رشته این هجمه وحشتناک علیه ایشان در دست وهابیت باشد. این ها را هم اگر نادیده بگیریم بلاخره انسانی ست که لااقل من و شما تابحال خطایی از او ندیده ایم و بدی در حقمان نکرده است و انسانیت حکم می کند به آدمی که در حقمان ظلمی نکرده ظلم نکنیم. خیلی وقت ها نیت بدی نداریم و صرفا استیکرهایی از این دست را کپی میکنیم که کپی کرده باشیم! ولی مگر حق الناس چیزی جز رعایت انصاف و ظلم نکردن به دیگران است؟! بدتر از آن اینکه، این جور عکس ها و استیکرها علاوه بر ظلم آشکار و توهین به کسی که انصافا در حق ما بدی مرتکب نشده است -بماند که بسیار هم به گردنمان حق دارد -، باعث رواج رذیله ای اخلاقی به نام تمسخر و استهزاء می شود و خدا شاهد است ما نسبت به چیزی که در این دنیا رواج می دهیم بدجوری مسئولیم...
فکر میکنم ارزشش را ندارد دوستانمان را به قیمت مدیون کردن خودمان بخندانیم :)
+ یا ایها الذین آمنو ، علیکم انفسکم...
ف.قاف

نظرات  (۱۰)

استیکر به کنار
جک ها ... البته خیلی وقته ...

+ خوب بود ... خیلی :)
پاسخ:
آره اتفاقا می خواستم درمورد جک هام اشاره کنم :)
+ خواهش میکنم :)
یه سری به صفحه استفتا های مکارم بزن تو سایتش! راجع به دو تا چیز...
1-فتوای مکارم راجع به اینترنت
2- فتوای مکارم راجع به حضور زنان در ورزشگاه
بقیه احکامش بماند، گیرم نیاوردی بگو من خودم بیام کپی پیست کنم!
.............
یه نکته رو متذکر بشم: تو قرن 21 زندگی میکنیم!
پاسخ:
مطالعه کردم و اتفاقا به نظرم هیییچ نکته عجیب و به قول شما خلاف قرن بیست و یکمی وجود نداشت. البته اگر منظور شما از زندگی در قرن بیست و یکم نفس کشیدن تو فضای جاهلیت مدرن ( یا به قول قرآن جاهلیة الاخری) نباشه
درضمن شما که در قرن بیست و یک زندگی میکنید در این قرن تمسخر دیگران کار خوبیه ؟! عجب قرن عجیبی !!!
موافقم .منم اصلا از این خوشم نمیاد که از هرچیزی جوک میسازند .یه سری چیزا اصلا قشنگ نیست ...
پاسخ:
:)) 
استفاده نکن از اینترنت پر سرعت دیگه,جایز نیست گفتن, شبکه ملی باس باشه که همه چیز کانالیزه بشه در اختیار آقایون باشه!
اگه بحث فحشاست, برن فیلتر کنن همونارو,با شبکه خبری چیکار دارن,مشکل دخالت دادن دین و مذهب تو این موارده و استفاده از قدرت ابزاری!
پاسخ:
من که هر چی گشتم جایی از استفتائات ندیدم نوشته باشه استفاده از اینترنت پرسرعت حرامه ! اگر شما راست میگین باید این جمله دقیقا با همین مضمون بدون تبصره و قید و شرط اومده باشه که من ندیدم
فحشا که جای خود دارد و خدا خیرشون بده بابت فیلتر کردنش، ولی اگه منظورتون از شبکه خبر بی بی سی و امثالهم و وابستگانه ، باید بگم که اگر بحث استفاده ابزاری از قدرت و کانالیزه کردن برای در اختیار گرفتن انحصاری ذهن و فکر مردمه، الحمدالله بی بی سی پیشتازه !!! من خودم بی بی سی رو دنبال میکنم و تنها تصویری که از ایران و حکومت نشون میده تصویر تیرگی و پستی و عقب موندگیه ! تماما سیاه نمایی...
ببینین من فکر میکنم به قول آقای زائری هم بی بی سی دروغ میگه و هم تی وی ما ، البته بی بی سی بسیار باهوشه و تو یه سری مسائل اونقدر راستگوئه که اعتماد مردمو جلب میکنه و درست لحظه ای که فکرشم نمی کنی دروغو به خوردت میده ، ولی تی وی مملکت ما از سر ندونم کاری یه سری حقایقو که برا مردم عین چی روشنه رو نمیگه ( به خیال حفظ آبروی نظام) و برا همین اعتماد بهش کمه
و در ضمن قبلا بحث شد که بنده مخالف صد در صدی جدایی دین از سیاست هستم چون معتقدم دین جنبه های اجتماعی زندگی رو به هوای خود آدم رها نکرده ، اما شما معتقدین به این قضیه ، پس بهتره دوباره سرش بحث نکنیم :)
+ از کجا به کجا رسیدیم !!!!
سلام سلام
.
"مگر حق الناس چیزی جز رعایت انصاف و ظلم نکردن به دیگران است؟!"
.
برقرار بمانید و راضی
پاسخ:
:) همچنین
من اتفاقا امروز میخواستم پستی بذار در مورد تصویری که در یکی از این گروه ها دیدم و خیلی ناراحت شدم.
عکس خانم بهاره رهنما رو کنار یک خانم ف ا س د خارجی(من خودم این خانم قبل از این نمیشناختم، با سرچ اسمش فهمیدم که ای واااای...)گذاشته بودن و به شوخی گفته بودن قیافه های این دو تا آیا شبیه به هم نیست؟..
خیلی ها هنوز حدود شوخی و سرگرمی رو نمیدونن و همه ی اینا حق الناسه به نظرم..
پاسخ:
آره متاسفانه از این دست عکسا هم زیاد دیدم ... بعضی ها فکر نمیکنن اگر یه روز چنین اتفاقی واسه خودشون بیفته چه عکس العملی نشون میدن ؟!
از نظر منم این استیکرا زیاد جالب نیس ... نمیدونم چرا همه چیزو باید به خنده و تمسخر گرفت !! 
پستت خیلی خوبه :-)
پاسخ:
خواهش میشه :)))
هجمه خیلی بدی علیه ایشون و چندتا از علمای دیگه راه افتاده که جوای از حق الناس ش، خیلی ها رو هم نسبت به شون بی اعتماد می کنه...
پاسخ:
اوهوم ... بدترین نکته همین سلب اعتماده :"(
۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۳ رها مشق سکوت
دقیقا همینطوره، اگه ما قبل انجام هر کاری که داریم انجام میدیم، هرچی که هست، یا هر حرفی که به زبونمون میاریم، چند ثانیه فکر کنیم، به چراییش و به تاثیری که با گفتنش میذاریم، خیلی مسئولانه تر عمل میکنیم
واقعا همینطوره، ما نسبت به کوچکترین و بزرگترین عملی که انجام میدیم مسئولیم، منتها مشکل اینجاست که حس مسئولیت پذیری خیلی کم دیده میشه این روزها و همه مسئولیت رو گردن دیگران میندازن
پاسخ:
همه حرفات درست بودن :))) لایک به همه شون
ضمن موافقت 
محتوای پست را لایک می نمایم!
ملت بعضی وقتا شورشو درمیارن
دلشون از یه چیزی پره مثلا از بی عدالتی که خب خودشونم مقصرن البته
اون وقت برای تلافی شرایطشون به یه چیز دیگه گیر میدن و اعتراض میکنن و تقصیرارو میندازن گردن دین

پاسخ:
درسته حق با شماس...همیشه ناکامیهامون رو گردن غیرخودمون میندازیم و...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">