گوشه دنج

اللهم لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا...

گوشه دنج

اللهم لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا...

گوشه دنج

هرچه می نویسم پنداری دلم خوش نیست و بیشتر آنچه در این روزها نبشتم همه آن است که یقین ندانم که نبشتن اش بهتر است یا نانبشتن اش. حقا و به حرمت دوستی که نمی دانم که این را که می نویسم راه سعادت است که می روم یا راه شقاوت؟ و حقا که نمی دانم که این نبشتنم طاعت است یا معصیت؟ کاشکی یکبارگی نادان شدمی تا از خود خلاص یافتمی!.....
عین القضات همدانی/525-492
+ اگر خواندید و حس کردید ثانیه هایتان را هدر داده اید، نگارنده از همین تریبون حلالیت می طلبد.
++اینجا حرف هایی را می نویسم که فکرکرده ام گفتنش بهتر از نگفتنش باشد.پس اینجا "من" را نمی خوانید.چون ممکن است من یعنی ف.قاف مصداق اتم و اکمل "لم تقولون ما لاتفعلون" باشم.

اخیرا در برابر حرف هایی خوبی که می شنوم روش جدیدی انتخاب کرده ام و آن روش " به آدم عاقل یه بار میگن" است. مثال واضحش همان ماجرای دکتر محمدی و مضرات پفک و سرطان زا بودن کالباس و ... است. به آدم عاقل یک بار میگویند که اثر نیترات موجود در کالباس و سوسیس در ایجاد سرطان دستگاه گوارش کاملا ثابت شده است. و آدم عاقل بیخیال خوردن آنها میشود چون با نخوردن یک پفک ناقابل آسمان به زمین نمی آید اما در عوض آدم هم مدیون جسم و سلامتی خودش نمیشود.

دکتر محمدی با مدرک پزشکی اش که هیچ، حتی تمام آن دانشمندانی که یک عمر صرف کردند تا این قضیه را ثابت کنند را ردیف اگر کنیم، کدامشان به لقب شکافنده علوم ملقب شده اند؟! هیچکدام. شکافنده علم یا باقرالعلوم تنها و تنها لقب یک نفر است. یک نفری که همه این دانشمندان با همه کتابها و مقالات و ژورنالهایشان را هم که روی هم بگذاریم، باز هم به گرد پایش نمی رسند.

حالا همان یک نفر در جایی فرموده است که: «خواب ابتدای روز "نابودکننده" است، و خواب قبل از ظهر "نعمت" است و خواب پس از عصر "حماقت" است.»

و فکر میکنم درستش این باشد که به آدم عاقل...!

راستش با این وضعیت نظام آموزشی که ما دانشجوهای بدبخت حتی موقع اذان هم سر کلاسیم شاید از دانشجو جماعت توقع قیلوله نتوان داشت(!) اما دست کم می توانیم خواب بین الطلوعین را که در حدیث بالا نابودکننده خوانده شده از برنامه زندگی مان حذف کنیم. مگر قرار است چندبار زندگی کنیم که برای دست کشیدن از اشتباهاتمان این اندازه تعلل می کنیم؟! هان؟!

از امام راستگویمان -حضرت صادق(ع)- هم نقل شده که از خواب بین الطلوعین بپرهیزید چون خدا روزی مخلوقات را در این فاصله مقرر و تقسیم میفرماید.

شاید انجامش در ابتدا سخت به نظر بیاید، اما فراموش نکنید که ما به اصلی پایبندیم که میگوید:

به آدم عاقل یه بار میگن!

 

ف.قاف

نظرات  (۷)

من خیلی کالباس دوست داشتم اما از وقتی شنیدم سرطان زاست هر بار که میخواستم کالباس بخورم حس می کردم میخوام سرطان بخورم و خب به خودی خود از برنامه غذاییم حذف شد:)
پاسخ:
منم خداییش دیگه کالباس می بینم اصن یه جوری میشم خخخخ
خدا پدر کپی پیست رو بیامرزه که یه نوشته رو هزار جا میبینی!

ولی در کل نوشته خوبی بود.
پاسخ:
حوصله ندارم می فمین؟! حوصله ندارم !! خخخخخ 
ممنون
پاسخ:
:)
چرا میزنی حالا...
پاسخ:
:|
۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۹ فاطمه صادقی
چ گوشه دنجی:)

التماس دعا...
یاعلی..
پاسخ:
شما هم بفرمایید قدمتون رو چشم :)
۰۶ آبان ۹۴ ، ۲۳:۴۷ محدثه کوهپایی
چه خوب بود...
پاسخ:
^__^
:)
پاسخ:
(:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">